Wątroba

 

Wątroba jest jednym z organów wytwarzających cholesterol. Produkuje ona go za pomocą kwasów żółciowych które zalegają w jelitach.Ale jest na to sposób, doskonale radzi sobie z tym procesem błonnik, spożywany w dużych ilościach. Twoja dieta powinna być bogata w dużą ilość warzyw korzeniowych, strączkowych jak i w jabłka, kapuste, cytrusy, morele, maliny i porzeczki. Nie może również zabraknąć kaszy jęczmiennej jaki i gryczanej, brązowego ryżu, pieczywa pełnoziarnistego i makaronu razowego.

 

Antyoksydanty są to związki które hamują procesy zapalne sprzyjają miażdżycy poprzez usunięcie z organizmu aminokwasu odpowiedzialnego za budowę blaszki miażdżycowej zwanego Homocysteiną. Antyoksydanty posiadają zbawienne właściwości dla naszego organizmu, zapobiegają obrzękom i pękaniu naczyń krwionośnych, zmniejszają również zakrzepy spowodowane zlepianiem się płytek krwi do siebie. Aby zadbać o ich dostatek w organizmie należy jeść minimum 400 g warzyw i owoców na dzień, nie musi być to na raz. Dodatkowo jako przekąskę możesz jeść pestki dyni i orzechy, popijając je zieloną herbatą.

 

Jak już wiadomo czosnek bezpośrednio nie przyczynia się do zmniejszenia cholesterolu we krwi, ale zalesa się jego jedzenie z innych powodów. Posiada on allicynę, substancję niezwykle dobrze wpływającą na nasze zdrowie. Dzięki niej chronimy serce przed problemami z krążeniem, niweluje działanie wolnych rodników jak i zapobiega tworzeniu się zakrzepów. Zawiera on również siarczki które zapobiegają blokowaniu naczyń krwionośnych. Aby wydobyć pełnię właściwości czosnek przed spożyciem należy zmiażdżyć i odczekać 10 min.

 

Jedz ryby morskie!

 

Już 2 porcje po 200g ryby na tydzień pomogą Ci w walce ze złym cholesterolem, i dodatkowo pomogą w budowie dobrego. Wszystko to przez jednonienasycone kwasy tłuszczowe które przez swoje działanie przeciwdziałają nadciśnieniu, miażdżycy i niedokrwiennej chorobie serca. Skutecznie redukują one glukozę i poziom trójglicerydów. Zawierają również kwas linolowy zawarty w omega-6, bierze on udział w produkcji hormonów i nie odkłada się on w postaci trójglicerydów. Substancji tych szukaj w tuńczyku, makreli, łososiu i oleju rzepakowym.

 

Musisz się ruszać

 

Jak wskazują badania miażdżyca rozwija się głównie u osób mało aktywnych fizycznie i prowadzących siedzący tryb życia. Ruch zapobiega odkładaniu się dodatkowych kilogramów jaki i da nam zastrzyk endorfin odpowiedzialnych za nasze samopoczucie. Trenuj minimum 3 razy w tyg po 40 min, jeśli masz problemy z nadwagą mogą być to długie spacery. Samo zapobieganie miażdżycy powinno być wystarczającą motywacją dla Ciebie aby wyjść z domu lub zapisać się na siłownie. Dodatkową rzeczą jest również zerwanie z nałogiem palenia na stałe, ponieważ jak wiadomo palacze należą do grupy wyższego ryzyka zachorowań na miażdżycę.

 

Jak obniżyć cholesterol   <czytaj dalej>